Lumina wil niet alleen op een inclusieve manier je persoonlijkheid onthullen met hun profielschets, het model reikt je daarnaast ook zinvolle tools aan om hiermee aan de slag te gaan. Deze wetenschappelijk onderbouwde profielschets biedt mensen inzicht in hun eigen gedrag en persoonlijkheid. Je creëert zo een concreet bewustzijn over jezelf, je relaties en je resultaten. Op een inspirerende manier verbindt Lumina individuen, teams, organisaties en hun ambities.
Lumina hanteert 4 krachtige principes om zijn boodschap over te brengen.
Lumina profileert zich als een continu leerinstrument. Door verschillende invalshoeken in acht te nemen, krijg je veel feedback over je instinctief gedrag, alsook over je dagelijks gedrag of gedrag in stresssituaties. Hoe kan je daar zelf beter mee omgaan? Hoezeer ben je je daar bewust van? Hoe kijken anderen naar jou? Hoe kan je beter samenwerken? In een constant veranderend landschap biedt Lumina een praktische houvast om levenslang bij te leren.
Lumina laat zich bovendien niet in met waardeoordelen of evaluatieve bias en ontdekt zo het ware potentieel van iedere werknemer. Het gaat nooit om beter of slechter, het gaat erom te achterhalen waarvan je energie krijgt en wat je energie kost. Werknemers worden niet in hokjes gestoken of met een stempel besmeurd. Lumina tracht op een zeer gedetailleerde en praktische manier mensen een genuanceerd inzicht te geven in zichzelf of anderen.
Bekijk ons webinarNiet alleen omdat Lumina ook hier uitgelezen tools ter beschikking heeft met zijn eigen Sales-profielschets, evenzeer omdat Sales Met Inzicht ervan overtuigd is dat iedereen kan leren verkopen. Of nog beter, dat iedereen kan leren om te laten kopen. In elke fase van de verkoopcyclus heb je andere vaardigheden nodig. Of het nu gaat over het zoeken naar de juiste klanten, na te gaan wat een klant wil of om een order binnen te halen, het gaat er altijd om de juiste eigenschappen op het juiste moment in te zetten.
Dus ja, een eerder introverte verkoper kan ook prospecteren. Hij of zij zal het mogelijk op een andere manier aanpakken dan de extraverte verkoper. Dit hoeft geen probleem te zijn. Mensen juist inschatten, de markt onderzoeken, klanten inspireren, ze dan over de streep trekken en goed bedienen. Het zijn allemaal aspecten die aan te leren zijn. Lumina Sales is hiervoor een doeltreffend instrument om je ontwikkeling duurzaam te stimuleren.
Door je Lumina Sales profiel te kennen, ontdek je wat je inspireert en wat je belemmert. Wat bijvoorbeeld voor de ene koper teveel details zijn, kan voor de andere juist het benodigde recept zijn om te beslissen. Als je niet kan verkopen, zorg er dan voor dat je klant kan kopen. Dit salesprofiel is dan ook een uitstekende manier om jezelf te leren kennen, maar ook om in te schatten hoe je klanten
kunnen reageren op je gedrag. Omarm je zelfbewustzijn, ontdek je potentieel en groei als persoon én als verkoper!
Bekijk Management Spark